Minke Braakman

Eerder werk

 Nederlandse Loterij

 

    Manager Werving & Behoud Staatsloterij a.i.
    bij de Nederlandse Loterij


Projectomschrijving
Voor het merk Staatsloterij verantwoordelijk voor analyse en strategieontwikkeling mbt de abonneespelers en de online verkoop van loten. Aansturend en meewerkend op alle werving- en behoudactiviteiten richting abonnee- en onlinespelers van de Staatsloterij. Leidinggeven aan 2 marketeers en aansturen van verschillende uitvoerende teams met activiteiten op het gebied van telemarketing, fieldmarketing, direct marketing en online.

Periode:
 juni 2016 - november 2016

 


 

      Staatsloterij

      Projectleider Nieuw Loyaliteitsprogramma 'Club Staatsloterij' a.i.
      bij de Nederlandse Staatsloterij

 

Projectomschrijving
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling (commercieel en technisch) van het nieuwe loyaliteitsprogramma 'Club Staatsloterij' voor alle Staatsloterij-spelers. Zorgen voor draagvlak in de organisatie en vervolgens de marktintroductie en commerciële campagnes. Aansturen van het projectteam van ± 25 specialisten uit alle disciplines van het bedrijf.

Periode: november 2015 - mei 2016



Staatsloterij


      Instore Marketing a.i.
      bij de Nederlandse Staatsloterij



Projectomschrijving

Verantwoordelijk voor de commerciële uitingen van de merken Staatsloterij en Miljoenenspel in meer dan 3.500 winkels.

Periode: april 2015 - september 2015


Albelli RGB


       CRM Manager a.i.
       bij Albumprinter / Albelli



Projectomschrijving

Als teammanager verantwoordelijk voor alle marketing mbt behoud, retentie en herhalingsaankoop binnen de huidige, internationale klantenbase, met name e-mailmarketing. Omzetverantwoordelijk en adviserend naar de landen (NL, BE, FR, DU, SE, NO, UK) mbt de ontwikkeling van de base. Verantwoordelijk voor de overall campagneplanning en aansluiting met de atl- en acquisitiecampagnes. Aansturen en inspireren van een team van 4 retentiemarketeers.

Periode: juli 2014 - december 2014


Albelli RGB


       Marketeer Retention a.i.
       bij Albumprinter / Albelli



Projectomschrijving

Verantwoordelijk voor alle online marketing mbt retentie en herhalingsaankoop binnen de huidige, internationale klantenbase, met name e-mailmarketing. Ontwikkeling van retentiecampagnes voor alle landen (NL, BE, FR, DU, SE, NO, UK). Verantwoordelijk voor sales van het verbrede productassortiment naast fotoboeken. Verantwoordelijk voor de overall campagneplanning.

Periode: juni 2014 - november 2014
 


Vakopleiding Carrosseriebedrijf       
       Adviestraject Marketing Communicatie Strategie
       bij Vakopleiding Carrosseriebedrijf



Projectomschrijving

Ontwikkelen en implementeren van een geheel nieuwe (online) marketingcommunicatiestrategie met als doel een commerciële slag te maken in alle marketing-, communicatie- en saleskanalen en commerciële activiteiten, waarbij met minder budget toch een optimaal klantcontact gehandhaafd blijft.

Periode: februari 2014 - juli 2014
 


Schiphol Group


    Consultant Digital Channels & eCommerce
    bij de Schiphol Group


Projectomschrijving
Analyseren van de huidige en gewenste channelmanagement-processen. Verbetervoorstellen doen, de processen efficiënter inrichten en slimmer samenwerken met leveranciers. De (door)ontwikkeling van alle digitale kanalen optimaliseren en stakeholders optimaal bedienen door de Channelmanagers te begeleiden in hun groei naar adviseur en het vergroten van hun marketingkennis en –kunde. En het produceren van een handzame styleguide.

Periode: oktober 2013 - februari 2014
 



Nederlandse Staatsloterij Miljoenenspel       Brand Manager Miljoenenspel BTL a.i.
       bij de Nederlandse Staatsloterij


Projectomschrijving
Verantwoordelijk voor alle direct marketing (below the line) voor het werven, ontwikkelen en behouden van (potentiële) spelers. Verantwoordelijk voor werving via o.a. Telemarketing en Fieldmarketing inclusief het ontwikkelen van leadgeneratieprogramma’s. Ontwikkelen en uitvoeren van de behoud- en loyaliteitsstrategie middels het inzichtelijk maken van de volledige klantlevenscyclus (welkom, cross- en upsell, retentie, winback), de klantcontactstrategie en dataverrijking.

Periode: april 2013 - september 2013

Referentie van Emy Piers


 

Nederlandse Staatsloterij Miljoenenspel

      Brand Manager Miljoenenspel ATL & BTL a.i.
      bij de Nederlandse Staatsloterij 

 


Projectomschrijving
Verantwoordelijk voor de propositieontwikkeling, het initiëren en het produceren van alle massamediale (merk en sales)campagnes voor het nieuwe merk Miljoenenspel met als doel het merk bouwen met een logische koppeling naar sales. Verantwoordelijk voor alle direct marketing (below the line) voor het werven, ontwikkelen en behouden van (potentiële) klanten, die automatisch meespelen en/of loten kopen in de winkel of online.

Periode: oktober 2012 - maart 2013


 

Nederlandse Staatsloterij Miljoenenspel
      Marketing Manager Miljoenenspel a.i.
      bij de Nederlandse Staatsloterij

 

Projectomschrijving
Omzet- en budgetverantwoordelijk voor het merk Miljoenenspel. Strategisch en operationeel verantwoordelijk voor propositieontwikkeling, marketing en geïntegreerde marketingcommunicatie in alle kanalen met als doel het in de markt zetten en opbouwen van het nieuwe merk Miljoenenspel en deze nieuwe loterij (innovatie) succesvol en rendabel maken. Aansturen en inspireren van een multidisciplinair team van 4 brandmanagers (atl, btl, instore, online en sales).

Periode: april 2012 - oktober 2012

Referenties van Shirley Kind en Patty van Deursen


 

Nederlandse Staatsloterij


       Marketing Manager Events a.i.
       bij de Nederlandse Staatsloterij



Projectomschrijving
Strategisch en operationeel verantwoordelijk voor geïntegreerde marketingcommunicatie van de bijzondere, grotere trekkingen van de Staatsloterij, zoals de Koninginnedag- en Oudejaarstrekking. Ontwikkeling en implementatie (propositie en organisatie) van de twee nieuwe speciale trekkingen: Oranjetrekking en Gelukstrekking. Budget- en omzetverantwoordelijk. Aansturen en inspireren van een multidisciplinair team van 5 brandmanagers (atl, btl, instore, online, activatie en events).

Periode: februari 2012 - april 2012

Referentievan Froukje Claes



Nederlandse Staatsloterij


       Manager Direct Marketing & Online a.i.
       bij de Nederlandse Staatsloterij



Projectomschrijving

Verantwoordelijk voor alle marketingcommunicatie voor het werven, ontwikkelen en behouden van (potentiële) klanten, die automatisch meespelen. En verantwoordelijk voor alle online-activiteiten: online campagnes, websites, online shop, online marketing, mobile apps, e-mailings en social media. Budget- en omzetverantwoordelijk. Aansturen, motiveren en inspireren van twee teams (totaal 12 fte).

Periode: juni 2011 - februari 2012

Referenties van Harry Buurman en Harmen van den Heuvel


 

Nederlandse Staatsloterij
       Manager Direct Marketing a.i.
       bij de Nederlandse Staatsloterij


Projectomschrijving
Verantwoordelijk voor alle (geïntegreerde) marketingcommunicatie en direct marketing voor het werven, ontwikkelen en behouden van (potentiële) klanten, die automatisch meespelen met de Nederlandse Staatsloterij en Dayzers. Budget- en omzetverantwoordelijk. Aansturen, motiveren en inspireren van een team van 6 enthousiaste marketeers.

Periode: januari 2011 - mei 2011

Referentie van Mariëlle Grootjans




Nederlandse Staatsloterij


       Media Manager a.i.
       bij de Nederlandse Staatsloterij


Projectomschrijving
Verantwoordelijk voor het analyseren en optimaliseren van het media management-proces. Initiëren van de media(jaar)strategie en verscherpen van het media-inkoopproces. Verbeteren van de media-onderzoeken met in het bijzonder de communicatietracking. Aansterken van de bureaurelaties. Verscherpen van de media-inzet en -inkoop voor alle campagnes. Bedenken en implementeren van het mediabeleid. Organiseren van mediatrainingen.

Periode: augustus 2010 - januari 2011




Nederlandse Staatsloterij


       Campagnemanager ATL a.i.
       bij de Nederlandse Staatsloterij



Projectomschrijving

Verantwoordelijk voor de propositieontwikkeling, het initiëren en het produceren van de massamediale campagnes voor het merk Staatsloterij met als belangrijk aandachtspunt de koppeling tussen merk en sales.

Periode: april 2010 - juli 2010




Eneco
        Hoofd Marketing & Communicatie
        bij Eneco



Omschrijving

Verantwoordelijk voor propositieontwikkeling en alle (geïntegreerde) marketingcommunicatie voor de particuliere en kleinzakelijke markt en de daarbij horende mediabestedingen. Versterken van de marktpositie van Eneco. Positioneren van het merk.

Leidinggeven aan de afdeling Marketing & Communicatie. Begeleiden van de overgang naar een matrixstructuur na reorganisatie. Afdelingsdoelstellingen formuleren en strategisch afdelingsplan maken. Motiveren en inspireren van 15 adviseurs, werkzaam in een matrixorganisatie.

Periode: juli 2008 – december 2009

Referenties van Mirjam Boode en Arthur Linssen

 




Eneco

 

        Senior Adviseur Marketing & Communicatie
        bij Eneco Retail


Omschrijving

Verantwoordelijk voor het campagne- en mediamanagement van de geïntegreerde massacommunicatiecampagnes. Initiëren en produceren van alle through the line-campagnes. Conceptontwikkeling en executie van de ATL-campagnes. Afstemmen above- met below the line-marketingcommunicatie en succesvol integreren corporate, online, PR en intern in campagnes. Bewaken branding, positionering en imago Eneco. Verantwoordelijk voor een optimale communicatietracking.

Verantwoordelijk voor de totale mediajaarstrategie en –inkoop voor Eneco (breed). Budgetverantwoordelijk voor de campagne- en mediabudgetten.

Functioneel leidinggeven aan 10 adviseurs. Inhoudelijke aansturing en overview op alle projecten op de afdeling.

Periode: september 2006 – juni 2008

Referenties van Petra van den Enden en Aad Storm




Oranjewoud


       Adviseur Marketing & Communicatie
       bij Ingenieursbureau Oranjewoud



Omschrijving
Verantwoordelijk voor advisering van het management over het invoeren van het nieuwe marketingbeleid in de organisatie. Professionaliseringsslag gemaakt van een productgerichte bedrijfsvoering naar een marketinggerichte organisatie. Introduceren van het marketingdenken (van customer insights naar propositie). Ontwikkelen van marketing- en communicatiestrategie voor de verschillende divisies. Strategische (her)positionering en introductie nieuw label ‘Save’.

Periode: oktober 2005 – september 2006

Referenties van Eric van der Schans en Jos Schild




Mn Services
   Senior Communicatieadviseur
   bij Mn Services


Omschrijving
Verantwoordelijk voor (mede)ontwikkelen van het communicatiebeleid obv het corporate communicatiebeleid. Vertalen van het beleid in effectieve communicatieplannen. Ontwikkelen van een communicatievisie op de positionering van Mn Services en het uitwerken van de nieuwe positionering in nieuwe middelenmix. Strategisch adviseren en begeleiden van het externe bestuur van het Pensioenfonds Metaal en Techniek over hun communicatieactiviteiten. Leidinggeven aan het complexe marcom-trajecten, zoals de marktintroductie van de levensloopregeling. Functioneel leidinggeven aan 6 communicatieadviseurs.

Periode: oktober 2004 – september 2005

Referenties van Ellen Twickler en Juliëtte van der Burgt


 

De Goudse Verzekeringen

 Communicatieadviseur
 bij De Goudse Verzekeringen



Omschrijving
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van alle productcommunicatie van De Goudse voortkomend uit de marketingideeën van 9 marketeers. Sparring partner voor de marketeers. Bijdragen aan de ontwikkeling van de nieuwe positionering van De Goudse en uitwerking in alle middelen. Ontwikkelen en implementeren van de nieuwe huisstijl. Vertalen van alle ideeën in effectieve (marketing)communicatieplannen met de daarbij behorende budgetverantwoordelijkheid.

Periode: januari 1999 – september 2004




Secretaresse PlusCommunicatiemedewerker
bij Secretaresse Plus



Omschrijving
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en begeleiding van direct marketing-activiteiten. Begeleiden van de ontwikkeling en uitvoering van het magazine. Schrijven en redigeren van allerlei soorten teksten.

Periode:
november 1997 – december 1998



Euro Mail
  Account-/Trafficmanager
  bij Euro Mail



Omschrijving
Verantwoordelijk voor het klantcontact en voor het verloop en de kwaliteit van de verschillende projecten van deze klanten.

Periode: augustus 1996 – oktober 1997



Minke Braakman     Linkedinprofiel van Minke Braakman     +31 (0)6 588 144 99     mail@minkebraakman.nl     Kamer van Koophandel: 24485144