Minke Braakman

Direct marketing


Naast het vergroten van naams- en productbekendheid via massamediale kanalen, is het voor veel organisatie essentieel om 1-op-1 met klanten te kunnen communiceren. En niet te vergeten nieuwe klanten voor zich te winnen. Vaak wordt een grote campagne vertaalt naar te personaliseren kanalen om (potentiële) klanten te bereiken met informatie, acties en/of aanbiedingen.

Ik heb ruim ervaring met 1-op-1 communicatie in de ruimste zin van het woord. Van het werven van nieuwe klanten tot het ontwikkelen en behouden van bestaande klanten. We starten altijd met een goede analyse van het marketingvraagstuk en bepalen doelen en strategie. Als we de juiste aanpak hebben bepaald, verzorg ik voor uw organisatie de communicatie in alle denkbare kanalen. Voorbeelden hiervan zijn: telemarketing, fieldmarketing, direct mail, online of evenementen. Daarbij ontwikkel ik alle benodigde materialen. Ik ben gewend met grote klantenbases te werken om communicatie richting B2C en B2C markten op te zetten.
1-op-1 werving is targetten

Werven van nieuwe klanten

Hoe vindt u die potentiële klant in die grote brei aan adressen en gegevens? Waar bevindt uw doelgroep zich, wat vinden zij leuk en waar houden zij van? Hoe bereikt u nu juist die consumenten die geïnteresseerd zijn in uw product of dienst? Ik heb veel ervaring met het ontwikkelen van de juiste proposities om 1-op-1 communicatie efficiënt op te zetten en help u daar graag bij.

Behouden van bestaande klanten

Het wordt meer en meer belangrijk klanten aan uw organisatie te binden. Consumenten hebben tegenwoordig steeds meer mogelijkheden om te vergelijken of te 'shoppen'. Zij zijn niet meer zo merkentrouw en kiezen gemakkelijker voor uw concurrent. Als klanten eenmaal besluiten om weg te gaan, is het voor uw organisatie meestal al te laat. Met een juiste klantcontactstrategie en goed inzicht in de levenscyclus van uw klanten maakt u kans om uw klanten aan uw organisatie te kunnen binden en zelfs steeds loyaler aan uw merk te maken.

Voor de ontwikkeling en uitvoering van uw behoud- en loyaliteitsstrategie kan ik eerst uw volledige klantlevenscyclus in kaart brengen (welkom, cross- en upsell, retentie, winback) en voor uw een klantcontactstrategie ontwikkelen. Daarna kunnen alle verschillende elementen afzonderlijk worden uitgewerkt en uitgevoerd.

Investeren in behoud- en loyaliteitsacties leveren misschien niet direct omzet op, maar zullen u op langere termijn gegarandeerd resultaten opleveren. Ook een goed retentiebeleid en/of winbackstrategie houden uw klanten binnen.



Minke Braakman     Linkedinprofiel van Minke Braakman     +31 (0)6 588 144 99     mail@minkebraakman.nl     Kamer van Koophandel: 24485144